../yourdoorpartner.nl
Facilitair manager

Hygiëneprotocollen: een touchless entree

Hygiëne is sinds 2020 niet alleen een kwestie van netheid, maar een belangrijk onderdeel van een veilige en gastvrije omgeving. Voor hotels, kantoorgebouwen en andere locaties met veel bezoekers, is een contactloze entree een eerste stap in het bewaken van een schoon gebouw. Hoe draagt een contactloze entree bij aan hygiëne en waarom is regelmatig onderhoud de sleutel tot dit succes?
Zakenvrouw loopt door automatische deur met handen vol

De impact van contactloos

Automatische deuren elimineren de noodzaak om de deur aan te raken – de deurklink is een van de grootste hotspots voor bacteriën en virussen. Uit onderzoek van de American society voor microbiology blijkt zelfs dat ziektekiemen op o.a. deurklinken tot wel 80% van een ruimte kunnen vervuilen.

Door de entree van jouw pand contactloos en automatisch te maken ondersteun je jouw beleid voor gezondheid en veiligheid, want geen fysiek contact met de deur maken betekent minder overdracht van ziekteverwekkers. Dit vergroot veiligheid en verhoogt het comfort voor jouw personeel en klanten.

Een blijvende indruk

De entree maakt een blijvende indruk. Een automatische deur die vanzelf open en dicht gaat en soepel loopt is professioneel en vriendelijk. Uit een enquête van booking.com blijkt dat 70% van de reizigers hygiëne als prioriteit heeft bij het kiezen van een verblijf. Waarom gebruik je dan niet jullie hygiëne als visitekaartje? Een goed onderhouden deur helpt je daarbij!

Het belang van onderhoud

Automatische deuren zijn geavanceerde systemen, die onderhoud nodig hebben om te blijven functioneren. Een slecht onderhouden deur kan haperen, waardoor fysiek contact alsnog nodig is of zelfs de toegang kan belemmeren door een onverwachte storing.  Met tijdige inspecties, onderhoud, controle van de sensoren en wanneer nodig kleine reparaties zorg jij ervoor dat jouw deur optimaal functioneert en een betrouwbare automatische entree is!

Cijfers die ertoe doen

  • 30% van het ziekteverzuim op kantoren is door slechte hygiënevoorzieningen (bron: occupational health journal)
  • Een defecte deur kan leiden tot 50% meer klachten van gasten én personeel (bron: facility management research)
  • Regelmatig onderhoud verlengt de levensduur van jouw deur tot 25% (bron: service industry insights)
  • Klanten blijven gemiddeld 20% langer in een filiaal dat een prettig binnenklimaat heeft (bron: Retail Experience Report)
  • Bedrijven met slecht onderhouden deuren verliezen gemiddeld 5% van hun omzet door negatieve klantervaringen (bron: facility management journal)

Pak het slim aan: registreer jouw deur(en)

Met meerdere automatische deuren in jouw gebouw is het belangrijk om overzicht te houden en proactief te handelen. Registratie bij ons -Your Door Partner- als servicepartner betekent dat je online altijd een overzicht hebt van jouw deuren, inclusief de historie van alle werkzaamheden. Je krijgt een gratis deurcheck bij registratie en kunt gemakkelijk, snel en online onderhoud en service inplannen, wanneer het jou uitkomt. Zo kan jij jouw kosten beheren en een volledig hygienische entree garanderen!

Blijf op de hoogte

Op dit moment werken onze monteurs in West Nederland. Grofweg: links van Utrecht en boven Den Haag (alle postcodes t/m 4999). Binnen deze regio plan je eenvoudig, online een afspraak.

Ben jij in een andere regio gevestigd en wil je toch snel geholpen worden? Laat jouw contactgegevens achter. Dan nemen we binnen 30 minuten contact met je op om te bespreken hoe we je toch kunnen helpen.

Lees ook onze andere blogs